Van de boerderie naar Sydney!

21 mei 2013 - Sydney, Australië

Ik zal beginnen waar ik geëindigd ben. Queenstown; HET walhalla van Nieuw Zeeland had ik begrepen. Eerlijk gezegd vond ik het een beetje het Salou van Nieuw Zeeland. Ik zat in een hostel met heel veel jonge mensen die hier waren om zich lam te zuipen en verder de hele dag op de bank lagen! Nouu ben ik nog maar 22 jaar ( natuurlijk al onwijs volwassen ) maar daar had ik niet zoveel zin in. Ik heb lekker op terrasjes gezeten en een beetje bijgekomen van al het gereis! Na een week Queenstown besloot ik de eerste man van de Haan op te zoeken, namelijk Nan. Hij woont een uurtje van Queenstown vandaan op een boerderij, in de middle of nowhere! Samen met Marchelle ( werkneemster van Nan) zijn we liftend (Sorry Pap) richting het plaatsje Lumsden gegaan! Eenmaal aangekomen bij Nan wist ik dat ik niet meer ging liften. De man die ons had meegenomen wist zulke fantastische verhalen te vertellen dat ik gelijk besloot deze fratsen niet meer uit te halen!

Op de boerderie; een eigen kamer, een eigen bed en een douche die je niet met het hele hostel moet delen was al een heerlijk begin! Twee andere boeren waren deze dagen vrij waardoor ik het geluk had dat ik mee kon touren richting het verdere zuiden! The Scenic route genaamd! Klein beetje jammer dat ik dit pas aan het einde deed. Ik heb al zoveel moois gezien dat deze route eigelijk een beetje 'normaal' werd! En dan de vraag of ik ook heb meegeholpen op de boerderij; JA, ik heb zes paaltjes uit de grond getrokken!;) Nan nogmaals bedankt voor de goede zorgen en ik vind het knap wat je allemaal doet!!

Na mijn ervaring op de boerderie, op naar Sydney. Donderdagochtend 8 uur vertrokken van Queenstown naar Christchurch waar ik 8 uur savonds aankwam. Christchurch was echt even mijn dieptepunt, na een dag reizen aankomen in deze trieste stad, logeren in een armoedig hostel en horen dat de stad niet zo veilig is werkt erg demotiverend. Na vier uur slaap en 5 uurtjes later kwam ik gelukkig aan in Sydney! Een vrolijke stad waar het 20 graden is maakte dat ik gelijk weer kon genieten! En ja hoor daar volgde de tweede tak van de Haan! Sydney bewoner Erik wist mij gelijk te vinden om gezellig even een biertje te drinken, natuurlijk werden dat er wat meer met al dat Wierings gepraat! Ik ben groot fan van Sydney, wat een gave stad zeg! Terrasjes, parken, strand, zon & city! Deze stad staat zeker in mijn toekomstige woonplaats top 3! ( aangezien mijn 'thuis' al te koop staat );) Ook hier zijn de mensen een stuk relaxer dan die gekke & veel te drukke Nederlanders!

Zo, een wat minder avontuurlijk stukje dan de vorige! Ik heb besloten om in Australië heerlijk te chillen ( op vier uur surfen in Byron Bay na ). Ik hoop een beetje te kunnen bijbruinen voordat ik terug kom! Ik wil er eigelijk niet te vaak aan denken dat mijn reis nog maar 2 weken duurt! Al heb ik wel zin om alles te vertellen en ik ben miljonair in de -, duss. Vanavond ga ik richting New Castle en zo verder naar Brisbane met tussenstops in Port Macquarie, Byron Bay & Surfers Paradise!

Ik hoop dat iedereen genoten heeft van zijn Pinksterweekend en de kater niet te erg is. Ik geniet nog even verder Down Under!

Ps. Voor alle vrouwen die nieuwsgierig zijn naar de Bondi Beach mannen; het zijn vooral macho's die, als ik even fijn lig te zonnen, zich naast mij gaan opdrukken... Gelukkig weten de meeste van jullie dat ik goed kan laten merken dat ik er niet zo gecharmeerd van was.
( toch zijn ze wel fijn om naar te kijken )

Cheers.

1. Gerard de Haan:
    21 mei 2013
    Mooie stad Sydney, geniet er van, het is zo weer voorbij X
  2. Oma Mary:
    Hallo Brenda.
    Ik ben niet bang dat de Bondi Beach mannen vat op jou krijgen hoor Brenda. Dat stoere gedoe is niets voor jou.
    Toch Wieringers ontmoet in Nieuw Zeeland, wat gaaf. Nu nog enkele weken genieten en dan weer terug naar iedereen die naar je thuiskomst uitkijkt. Wees voorzichtig. Liefs van Oma Mary en John.
  3. Kees en joke:
    Lieve Brenda
    We kopen gewoon een nieuw "thuis" hoor, dus je kan in Den Oever blijven wonen.
    En dat liften is nu echt over hè
    Nog even lekker genieten dikke kus
    Pap en Mam
  4. Annewil:
    21 mei 2013
    Wat een schrijfster die Brenda Schrier!! Ik heb het al eerder aangegeven - van mij mag je iedere dag een blog posten; het leest zo lekker weg!!!! (Jouw nieuwe baan wordt gewoon een columnschrijfster in een tijdschrift o.i.d :-D) Maarrehm, het is toch wel een heel fijn idee dat je er over twee weekjes weer bent vriendin! Geniet nog maar ff vollop! Hier is het koud!!! XXXXXX
  5. Annette Tijsen:
    21 mei 2013
    Hallo Brenda. Wat schrijf jij toch leuk joh. Het leest zo lekker weg. Wat mooi dat je bij onze neef Nan geweest bent. En later nog bij zijn neef Erik, het blijft toch zo dat je Nederlanders wilt ontmoeten denk ik. Jan Jaap is op dit moment in Frans Polynesie en vermaakt zich weer super. Hij komt volgens mij ook 6 juni weer op Nederlandse bodem. Zie je weer. Groetjes Annette :)
  6. Brenda:
    21 mei 2013
    Leuk weer alle reacties!!! Pap en mam, weet ik toch! Al weet ik niet hoelang ik in den oever blijf!;) liften is KLAAR!! Tot over ongeveer 2 weekjes allemaal!
  7. Nel en Henk:
    23 mei 2013
    Hallo Brenda,
    Wat weer een leuk verhaal. Geniet maar lekker van je laatste weken. Ze zijn om voor je het weet.
    liefs opa en tante Nel
  8. Anna:
    23 mei 2013
    Heerlijk. Ik hou van jouw verhalen. Miljonairtje van me! Ik ga met je mee miljonairen - niet in de min, maar in de schulden. Gezellig saampjes. Dus geniet nog even van al het moois daar (overbodige tip uiteraard) want het leven van een miljonair gaat niet áltijd over roosjes ghehe ;-).
    Tot snel, kus
  9. Danielle Dijkstra:
    25 mei 2013
    Iets verlaat in het lezen van je bericht! Leuk dat je de jongens heb opgezocht en fijn dat je het naar je zin heb. Ook ik hoor bij de club van jou en Anna.. gezellig aan een watertje in de kroeg is ook leuk :/... Haha een top drie van woonplaatsen.. welke staat er dan op 1 of blijft dat toch Den Oever? Ik geloof er niets van ;)

Tot snel!

x