Just doing THE THING!

25 april 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

En wat is dat tof om te doen! Om even op mn titel te reageren!

Ik zal gelijk even met de " door in house" vallen want....; ik kom 8 juni alweer naar Nederland! Wat een voordeel voor jullie zeg!;) De reden; nou ik ben erachter gekomen dat ik geen miljonair ben en nz vrij duur is. Ik heb liever ALLES gedaan in deze kortere tijd dan het uitrekken en niet alles gedaan kunnen hebben.

Zooo let's talk about FIJI! De jaloersmakende fotootjes hebben jullie al mogen bewonderen natuurlijk! Tsja wat kan ik zeggen over Fiji, het is net of je door al die mooie brochures loopt!! Omdat ik er maar zeven dagen was heb ik alleen Viti Levu " the mainland " kunnen zien en niet de kleine eilandjes erom heen die nog mooier blijken te zijn! Na het huren van een scooter voor 1 dag kon ik jullie verblijden met de mooie foto's! Ik voelde me een echte prinses , er hebben nog nooit zoveel mensen gezwaaid, getoeterd, of geschreeuwd als ik voorbij kwam! Verder heb ik vooral geluierd wat ik na zeven dagen echt zat was! De locals hebben geen instelling om actief te zijn en die instelling neem je snel over moet ik zeggen! Heel logisch ook met een zon die ervoor zorgt dat je binnen 1 minuut knalrood bent! Over een lokale bezigheid gesproken, ik heb kava gedronken, een lokale drugs! (En nee mam denk nu niet gelijk dat ik een verslaafde ben). Het schijnt dat je er wat slaperig en happy van word, nou ik voelde niks. Getraind denk..
Goed, tijd om actief te worden!

NEW ZEALAND AGAIN! begonnen aan mijn 20 daagse tour. Geen Nederlanders, geen vertalingen dus hoi Engels! Zo leuk, eindelijk flink mijn Engels oefenen! De eerste dagen lag ik in bed nog steeds alles te vertalen, maar nu gaat het vanzelf! Mijn gezellige praatjes als ik slaap zijn zelfs in het Engels! De eerste trip was naar Bay of Islands/ Pahia en vanuit daar ben ik zelf naar Cape Reinga geweest! Het noordelijkste puntje van nz! Heel normaal is het hier dat je met de bus over het strand richting de zandduinen rijdt! Idd Sandboarding dus, daar ging ik hoor. Ik hield me wat in omdat ik anders het water in gleed, maar ik ging als een raket! Het laatste punt Cape Reinga; bekijk de foto's, die zeggen genoeg! Dit is het punt waar de Tasman Sea en Pacific Ocean samen komen! Onwijs mooi!

Gister zijn we via Auckland naar Waitomo gereden. De plaats die bekend staat om zijn glowworms! Je kunt ze op verschillende manieren bekijken, rustig of wat avontuurlijker. Ik koos voor de avontuurlijke versie namelijk; Dark Water Rafting! Oftewel, door de grotten, met een rubberen band om je kont, via watervallen en alleen glowwormen die de grotten verlichten naar beneden glijden! Geweldig maar doodeng! Dit was wel het grootste kattenbak moment wat ik tot nu toe heb meegemaakt hier. Om te beginnen is een wetsuit aan doen al een sport opzich, maar zoals ik zei was dat het begin. Hoe kom je de grot binnen? Nou door het meest smalle gaatje wat er te vinden is. Eenmaal binnen kom je er achter dat het pik donker is en de lamp op je helm je vriend is. Let's go! Overgegeven aan de smalle ruimtes, gingen we eigelijk best wel chill naar beneden met uitzicht op de glowwormen. Een beetje het idee van de donkere glijbaan in duinrell, maar dan puur natuur met afentoe een waterval om vanaf te springen en dan wel achterstevoren!

Vandaag rijden we door naar Rotorua, de plaats die schijnt te ruiken naar rotte eieren en bekend staat om zijn chemische activiteiten. Ik ben benieuwd!

Ohja, 17 mei ga ik nog even voor 2 weken richting Australië. Ik begin in Sydney en wil naar brisbane reizen om vervolgens mijn vlucht terug te pakken richting Auckland!

Het verhaal van backpack naar koffer is misschien nog wel leuk. Ja, ik ben geswitcht! Zoals ik op Facebook zei het is onwijs makkelijk om hier te reizen met de luxe backpack op wielen! Ik vond het geen probleem om mijzelf aan te passen aan het land! ( Rob, je backpack ligt heel veilig in een locker!) En ik paradeer nu met een koffer!

Ik hoop niet dat mijn verhaal te lang is, daar heb ik zelf altijd een hekel aan namelijk!

Fijn weekend allemaal en tot de volgende keer maar weer!

Ps, oma er zijn hier ook koeien en zelfs roze schapen te vinden!

1. Danielle Dijkstra:
    25 april 2013
    Je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt! Klinkt allemaal erg leuk en dat Engels is onwijs handig! Ik wacht op je volgende bericht. Doe je ding :-) xx
  2. De Troudesjes:
    25 april 2013
    Genot om je verhaal"tje" te lezen! Haha
  3. Brenda:
    25 april 2013
    Wat een snelle reacties! Leuk! Even een tip; volgens mij staan mijn foto's nu overal, met mn telefoon is het een drama om de foto's te uploaden! Succes met zoeken als je ze wilt zien!;)
  4. Anna:
    26 april 2013
    Yesssssssss daar is ze weer!!!
    Ik wilde dat je verhaal 3x langer was, wederom een genot om te lezen.
    Ik lees jouw verhaal in bed via me mega gescheurde telefoonscherm en ik lig hier te gieren van het lachen.. Heldin!
    Keep on going!!

Kus.
  5. Oma Mary:
    26 april 2013
    Lieve Brenda. gisteravond, na een heerlijke avond zingen, las ik je nieuwe verhaal. Uit je verslag en de foto's kan ik opma-ken dat je geniet. 8 juni heb ik op de kalender genoteerd, met een vlaggetje. Hou er rekening mee dat je bij thuiskomst onder gezag valt van een KONING. Geniet van alles, maar wees voorzichtig.
    knuffel van Oma Mary.
  6. Greet:
    26 april 2013
    Grappig he, die roze schapen!! De dierenbescherming in Nederland zou een rol beroerte krijgen, bij het zien van deze "dierenmishandeling".
    Wetsuit staat je goed, vooral dat mutsje!
    Groet, Greet
  7. Desiree:
    26 april 2013
    VRIENDIN! Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! En altijd goed om te lezen dat je in juni alweer terug komt! Kunnen we weer van een dropshotje genieten samen. Goed verhaal weer, Brennie Geniet er weer van! xx
  8. Nel en Henk:
    28 april 2013
    Wat fijn dat je zo geniet van je reis. Geweldig wat je allemaal meemaakt. Heel leuk om te lezen. Kan me goed voorstellen dat je de rugzak hebt geruild voor een koffer op wielen. Luxe backpacker! We wachten weer op je volgende verhaal.
    Veel liefs Opa Henk en tante Nel
  9. Siem en wil grootemaat:
    28 april 2013
    Nou Brenda, Siem heeft in routoura, de WK flyfissing gevist,dacht dat hij je dat verteld had bij de tennis,zo doende wistte we daar je daar heen ging,wordt erg veel wisky gemaakt, En die heeft er ook een helikoppert vlucht gemaakt om te vissen op de rivieren,leuk verslag ,en geniet van al het moois daar, groeten wil en siem grootemaat
  10. Corina:
    28 april 2013
    wat schrijf je leuk Brenda! je hebt het naar je zin zo te lezen. heel veel plezier nog! groetjes Corina
  11. Oma Alie:
    28 april 2013
    Lieve Brenda Wat een mooi verhaal we genieten er allemaal van Zul je voorzichtig zijn met je rare sprongen Kom maar gauw weer naar N L Heel veel liefs Oma
  12. Leonie:
    2 mei 2013
    Buuff! Leuke verhalen! Zo te lezen en te zien geniet je volop! 8 juni kunnen we dus alweer ff een dansje wagen ;-) geniet nog ff! Ik ben weer officieel je buuf als je terug bent ;-)

Xx
  13. Yvette:
    3 mei 2013
    Wauw Brennie...kom je ons ALLES vertellen als je terug bent?? Klinkt echt geweldig! Geniet nog en doe voorzichtig! xxx
  14. Brenda:
    8 mei 2013
    Yvet! Natuurlijk kom ik even langs!