Not knowing what comes next!

10 april 2013 - Auckland, Nieuw-Zeeland

" daad die gewone grenzen overschrijdt " toevallig gelezen op een backpackers blog en de betekenis van vrijheid volgens de Dikke van Dalen. Leuk om mee te beginnen, dacht ik!

Tsja, Zuid-Afrika ( en alle andere ideeën waar ik ooit over gepraat heb ) is dan toch Nieuw-Zeeland geworden! EI-DE-LIJK! Ik denk dat ik van bijna ieder land wel informatie heb liggen, want hoelang praat ik hier al wel niet over! Om het half jaar veranderde mijn bestemming wel weer, maar het bleef bij praatjes.

Tot 30 januari, ticket geboekt!! Ouders licht in paniek, maar ik stond te springen. " Ja mam, ik ga echt alleen " heb ik toch vaak gezegd tijdens de voorbereidingen. Nouja voorbereidingen? Mijn eerste twee nachten zijn geboekt, armen niet blauw van dat ene prikje, visum geregeld, de backpack van neef Rob stond al vanaf het begin mijn kamer en op het laatste moment toch maar gekozen voor de ex leger daypack van broer Henk! ( aangezien ik nogal wat commentaar kreeg op mijn handtas die ik wilde laten fungeren als daypack ).

En dan eindelijk, na alle afscheidfeestjes, het fantastische moment op Schiphol, geparadeerd te hebben op de mind your step band en via Hong Kong, zit ik dan nu in AUCKLAND!

Laat ik verder gaan over de vluchten, das niet zo lang! 1. Ik heb nog nooit zoveel Chinese bij elkaar gezien 2. Ik werd pas wakker bij het landen in Hong Kong. Gelukkig! Family China was niet mee te communiceren vanwege gebrek aan Engels en ik praat helaas geen Chinees. Toch een glimlach van ze gekregen na het aanbieden van een fruitella! Tweede vlucht had ik 3 stoelen voor mij alleen ( geluk lacht je toe! ) dus eigelijk lag ik gelijk weer in coma.

Mijn eerste indruk van Auckland is HELLO SUNSHINE! En hallo teenslippers, ik heb gigantische blaren! De mensen zijn super relax & er lopen heel veel backpackers. Dus mam, ik ben niet de enigSte. ( de S ertussen is een grapje ).

Ik ga inchecken, douche en een begin maken aan het ondekken van Auckland!
Zoals Anna zei, de wereld is net een dorp, met alle communicatiemiddelen tegenwoordig. Vandaar dat jullie nu al weten dat ik veilig ben geland!

PS. Bedankt voor alle cadeaus zondag en het fantastische uitzwaai comité op Schiphol!!!!
En natuurlijk wil ik iedereen bedanken voor de lieve berichten in het " pas openmaken in het vliegtuig" boekje.

Zoals jullie allemaal schreven; GENIET! Dat doe ik.

Tot de volgende blog!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marina:
    10 april 2013
    En ik ben de eerste die reageert kan
    Niet slapen... Leuk verslag Bren geniet ervan dit doe je niet elke dag... Blijf je verslagen volgen kusss en ben jaloers dat je lekker op slippers loopt'
  2. Yvette:
    10 april 2013
    Wauwwww Brennie!!! Cool!! En wat schrijf je leuk! Je kan altijd nog door in het boeken schrijven. .hihi!! Have fun, geniet en pas ook op jezelf!! Ik ga je volgen hoor!! xx
  3. Anna:
    10 april 2013
    Bren! Ik kijk nu al uit naar alle volgende verhalen, morgen de volgende!??!?!? Haha nee sorry je hebt natuurlijk wel wat meer te doen dan alleen verhalen schrijven. Maar wat heb je dit leuk geschreven zeg!! X
  4. Gerard de Haan:
    10 april 2013
    Gaaf hoor, ik ga je volgen! Veel plezier en dikke X
  5. Janny:
    10 april 2013
    Leuk geschreven ! Ben benieuwd naar de volgende! Veel plezier!!
  6. Desiree:
    10 april 2013
    Vriendin! Wat een leuke blog! Heel leuk geschreven! Echt leuk dat je Kirsten nog ff kan spreken daar vrijdag. Ben benieuwd naar je avonturen. Enjoy! xx
  7. Marleen:
    10 april 2013
    Meid, wat een leuk geschreven stukje!! Super! Lekker genieten en we spreken snel weer! Kijk alweer uit naar het volgende stuk! Xxx
  8. Annewil:
    10 april 2013
    BREN!! Wat heerlijk om zojuist wakker te worden en te lezen dat de vlucht naar NZ goed gegaan is!!! :-D Super leuk stukje, echt top dat je je eerste verhaal er alweer op gezet hebt! Nu lekker genieten en ik kan niet wachten tot het volgende verhaal!!!! DIKKE x
  9. De Troudesjes:
    10 april 2013
    Fijn dat de vlucht goed was en je "veilig" en wel geland bent!
    Nogmaals you go girl!! Toppertje
    Kus van Suus en Co.
  10. Marbée:
    Naar hè, blaren tussen je tenen! ;) Birkies maar aan! Xx
  11. Myrthe:
    10 april 2013
    Banana van me! Top dat je al zo snel een stukje hebt geplaatst! Super leuk geschreven en kijk nu al uit naar je volgende Blog! Wat die blaren betreft: misschien kom je wel iemand tegen die je tenen maar al te graag wilt verzorgen, aangezien tenen jou favoriete lichaamsdelen zijn;) Have fun Girl. xxxx
  12. Berna:
    10 april 2013
    Hee Bren! Lekker dat je er bent, een goede start! Doe de groetjes aan Kirsten, handig voor wat tips! X
  13. Rob:
    10 april 2013
    Ik ben jaloers!!!!! Leuk stukje! Vaak schrijven he?! Maak je soms ook een foto van de backpack, ik wil graag weten of het goed met hem gaat... :)

Enjoy!
  14. Marjan en Henk:
    10 april 2013
    Fijn te horen dat je reis zo goed is verlopen.
    Wij blijven je volgen!! Kuzzzzzz
  15. Oma Mary:
    10 april 2013
    Ik heb wel een beetje onrustig geslapen, maar ik weet nu dat je goed bent aangekomen. Geniet Brenda, wat heb je een mooi stukje geschreven.
  16. Chantal:
    10 april 2013
    Bren wat een super leuk stukje! Leuk geschreven! Mooi dat je veilig bent aangekomen! Wacht met smart op het volgende verhaal.. Liefs X
  17. Suus:
    10 april 2013
    Bren goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! Nu gaat het avontuur echt beginnen :-) geniet!!! Xxx
  18. Koos en Lia:
    10 april 2013
    Mooi te lezen dat de vlucht goed is gegaan en je veilig bent aangekomen. Wij hopen dat je een mooie trip gaat maken. Veer plezier en genieten.
  19. Oma Alie:
    Lieve Brenda,

Hier ben ik dan, mamma is hier om het uit te leggen.
    Wat ben ik blij dat je goed over gekomen bent.
    oma blijft je volgen
    Liefs Oma x
  20. Anna Marie:
    10 april 2013
    Het avontuur gaat beginnen , geniet van ieder moment
    X Anna Marie
  21. Erik de Haan:
    11 april 2013
    Bay of islands(noord of auckland) heb ik toen overgeslagen en enorme spijt van gekregen. Veel plezier, en wel minimaal 1bungyjump doen in NZ hoor..
  22. Yolanda Hoogesteger:
    Bren,

Wat geweldig dat je dit doet!! Geniet ervan meid, cause you only live once ;-D xxx van Yolanda, Jos, Alex en Steven
  23. Margreet cornelissen:
    Bren,
    Fijn dat je reis vorspoedig is gegaan, en nu genieten.
    We blijven je volgen.
    groetjes van ons.
  24. Nel en Henk:
    11 april 2013
    Fijn dat alles goed is gegaan en je nu in NZ bent. Je hebt een heel leuk stuk geschreven. We blijven je volgen. Veel plezier Brenda groetjes Opa en tante Nel xx
  25. Nel en Henk:
    11 april 2013
    sorry Bren het moet opa Henk en tante Nel zijn.
    groetjes
  26. Brenda:
    12 april 2013
    Bedankt voor alle reacties! Erg leuk om te ontvangen! Ik zal snel een update maken! Groeten uit NZ!
  27. Riemke:
    12 april 2013
    Hey Brenda, wat een leuk stukje om te lezen! Heel veel plezier daar, enjoy!!
  28. Danielle Dijkstra:
    13 april 2013
    Hee Brenda!

Wat schrijf jij super leuk joh!:D Hou dat vol tot dat je terugkomt, ik zal het volgen! Heel veel plezier daar, en in je eentje... dat red jij makkelijk!:) XX